تاکید بر نقش رسانه ها در فرهنگسازی مصرف لبنیات در جامعه

139302161038356072690164

معاونصنايع كوچك شركت شهركهاي صنعتي گلستان بر نقش رسانه ها در فرهنگسازی مصرف لبنیات در این استان تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی استان گلستان، سیدرضا مسلمی عقیلی اظهار داشت:  مصرف محصولات لبنی در کشور بسیار پایین بوده و  انتظار است اصحاب رسانه استان گلستان به اهتمام بیشتری نسبت به فرهنگ سازی مصرف لبنیات بپردازند. وی  خاطرنشان کرد: اهمیت مصرف لبنیات بر همه پر واضح است اما باید بیندیشیم چرا مصرف لبنیات در ایران در طی سالهای گذشته کاهش پیدا کرده است.

مسلمی یادآور شد: تاکید ما این است که مردم از محصولات لبنی استرلیزه و پاستوریزه استفاده کنند چرا که نظارت مستمر بر صنایع لبنی استان وجود دارد و بهداشت این محصولات تضمین شده است و عرضه مستقیم فرآورده‌های لبنی با قیمت ویژه از موضوعات دیگری است که در خوشه فراورده های لبنی راه اندازی شده است.

به گفته وی باتوجه به قابلیت و توانمندی این استان در زمینه تولید محصولات لبنی، شرکت شهرک های صنعتی اقدام به شناسایی خوشه فرآوردههای لبنی و در نهایت راه اندازی آن کرد.

وی افزود: این خوشه  از آذر سال ۱۳۹۲ آغاز به کار کرد و در حال حاضر۳۴ واحد فعال و نیم فعال لبنی در استان گلستان وجود دارد که امید است با ارائه تسهیلات به این بخش، واحدهای نیمه فعال مجد  فعالیت خود را آغاز کنند. مسلمی عقیلی  یادآور شد: در سال اول ودوم فعالیت خوشه لبنیات در گلستان تلاش شد که ارتباط دوستانه بین مدیران شرکتها و کارشناسان لبنی و یا  همافزایی اجتماعی اعضا خوشه بمنظور اجرای برنامه های مشترک برقرار شود که در این زمینه به ترتیب۱۲ و۱۴ برنامه عملیاتی تدوین و اجرا شد.

وی افزود: در سال سوم برنامههای خوشه به گونهای صورت گرفت تا سرمایههای اجتماعی را به میدان تولید هدایت که از آن جمله می توان به راه اندازی شبکه فروش محصولات لبنی و همچنین تشکیل کنسرسیوم تولیدی صادراتی فراورده های لبنی گلستان اشاره کرد

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *